Dumnezeu este refuzat de oameni

   Duminica, se va citi pericopa Evanghelica de la Sfantul Evanghelist Luca, cap. 8, versetele 26-39, in care se face referire la Vindecarea demonizatului din tinutul Gherghesenilor. Este un fragment […]

vindecarea demonizatului   Duminica, se va citi pericopa Evanghelica de la Sfantul Evanghelist Luca, cap. 8, versetele 26-39, in care se face referire la Vindecarea demonizatului din tinutul Gherghesenilor. Este un fragment din Scriptura extrem de trist, de dureros, pentru ca desi Mantuitorul scoate dintr-un om duhurile necurate care pusesera stapanire peste acesta, El este alungat din tinutul respectiv pentru fapta savarsita. In loc ca oamenii sa se bucure pentru cele petrecute, Ii cer lui Hristos sa fie lipsiti de prezenta Sa. Acest lucru ne descopera ca si ei erau stapaniti de diavoli, de vreme ce petrecerea cu Domnul nu le aduce liniste si pace. De aici trebuie sa retinem ca daca nu-L vom lasa pe Hristos sa intre in noi, sa petreaca cu noi, in locul Lui va fi prezent diavolul.

Ceea ce este si mai dureros, este ca demonii vad in Hristos pe Dumnezeu, in vreme ce oamenii, nici dupa savarsirea minunii, nu-si deschid ochii catre dumnezeirea Sa. Diavolul care vorbeste in numele legiunii ce il stapanea pe om, spune: “Ce ai cu mine, Iisuse, Fiul lui Dumnezeu Celui Preainalt? Rogu-Te, nu ma chinui” (Lc 8, 28), iar semenii celui tamaduit Ii cer Domnului sa plece de la ei. Este motivul pentru care Mantuitorul nu le spune acestora niciun cuvant, nu intra in dialog cu ei, pentru ca El nu da buzna in fiinta noastra, ci in chip smerit, intra in corabie si Se intoarce spre Capernaum.

Din Evanghelie retinem ca diavolilor prezenti in acel om chinuit, le-a fost ingaduit de Hristos sa intre intr-o turma de porci, turma care s-a aruncat in mare in momentul in care demonii au intrat in ea. Astfel, invatam ca tinta diavolului este pieirea a tot ce este creatia lui Dumnezeu.

Evanghelia se incheie cu episodul in care fostul demonizat sta la picioarele lui Hristos si ii cere sa-L ia cu El. Mantuitorul nu-l ia cu Sine, ci ii cere sa ramana acasa, pentru a impartasi celorlalti minunea. Deci, chiar daca Hristos a plecat fizic din acel tinut, a ramas tainic prezent prin lucrarea Sa in cel vindecat.