Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos, vrand sa-Si pregateasca biserica insufletita si casa sfanta spre salasluire Lui, trimitand pe ingerii Lui catre dreptii Ioachim si Ana – din care a voit sa iasa Maica Sa cea dupa trup – mai inainte a vestit zamislirea celei neroditoare, ca sa adevereasca nasterea Fecioarei.
Sfanta Fecioara Maria s-a zamislit si s-a nascut, nu dupa cum zic unii, de sapte luni sau fara de barbat, ci de noua luni si din unire cu barbat. Caci numai Hristos S-a nascut din Sfanta Fecioara Maria, in chip negrait si netalcuit, precum stie singur El, fara voie trupeasca. El fiind desavarsit Dumnezeu, toate ale iconomiei Lui celei dupa trup le-a luat asupra-Si desavarsit, precum a zidit si a plasmuit firea oamenilor din inceput. Deci ziua aceasta o praznuim, ca una in care se face pomenirea vestii date de inger, Sfintei Ana carei i-a vestit sfinta zamislire a Preacutei Maicii lui Hristos. Pe care lucruri savarsindu-le Dumnezeu, din nimic le-a infiintat pe toate, facand pantecele cel sterp intru aducere de rod, iar pe cea care a trait in viata sa fara copii, a facut-o maica nascatoare de copii, cu preaslavire daruind-o ca un sfarsit vrednic al cererii sale celei drepte. Din Ana Însusi Dumnezeu avea sa iasa purtator de trup, spre a doua nastere a lumii; caci a binevoit ca parintii cei intelepti si mijlocitori ai oamenilor, sa nasca fiica pe Maria, cea mai inainte de veci din toate neamurile, mai inainte hotarata si aleasa.
Se savarseste acest sobor intru cinstita casa a Nascatoarei de Dumnezeu, care este in Svorani, aproape de sfanta ei biserica.
Despre aceasta zamislire sa se caute istoria, in luna septembrie, in ziua a noua, la viata Sfintilor si dreptilor dumnezeiestilor Parinti Ioachim si Ana. Acolo s-a scris mai pe larg despre parintii cei ce au zamislit-o si despre fiica lor. Cine va voi, poate sa o citeasca, caci cuviincioasa este pentru praznicul de acum.